De moderne auto’s worden met de dag breder. Toch zijn er nog steeds autotransporters op de markt met de laadvloer tussen de wielen. Maar is dit beter dan een autotransporter laadvloer boven de wielen?
Bij sommige toepassingen is die keuze een goede optie. Bijvoorbeeld wanneer u een kleine auto achter de camper mee wilt nemen. Die auto’s zijn altijd smaller, lichtgewicht en beschikken over voldoende bodemvrijheid.
Het gebruikelijk nadeel van de laadvloer tussen de wielen (de kleine 50 cm extra breedte) kan hier zelfs een voordeel zijn. De aanhangwagen is goed zichtbaar achter de camper.
Wanneer u de autotransporter professioneel gebruikt, wilt u een autotransporter laadvloer kiezen welke past bij wat u wilt vervoeren. Om een weloverwogen keuze te maken zetten we daarom de voor- en nadelen op een rij.
De voordelen:
De nadelen:
De voordelen:
De nadelen:
Bij een kantelbare autotransporter met de laadvloer boven de wielen is de oprijhoek door de lange, knikvrije helling juist minimaal. Is dat wat u zoekt? Dan zoekt u onze EURO en EURO-TRANS modellen.
De voor- en nadelen helpen u op weg. Bij professioneel gebruik is het belangrijk om op een aantal extra aandachtspunten te letten.
Open of gesloten autotransporter
Wilt u auto’s in een gesloten autotransporter vervoeren? Houd er rekening mee dat dit uitsluitend kan met een laadvloer boven de wielen. De totale breedte wordt namelijk nog belangrijker. De spiegels van de te laden auto moeten namelijk ook binnen de opbouw passen. Een huif of gesloten opbouw moet dan ook minimaal 220 cm breed zijn. Dit is niet mogelijk is met de laadvloer tussen de wielen.
Laadvloer in combinatie met oprijwagen
Kies bij een aanhangwagen, die onderdeel uitmaakt van een combinatie met een oprijwagen, voor een laadvloer boven de wielen. Helemaal wanneer u de wens heeft om door te kunnen rijden over de autotransport aanhangwagen en deze niet af wilt koppelen. Het hoogteverschil (vloerhoogte) tussen de laadvloer van de transporter en oprijwagen is dan minimaal of is gelijk aan elkaar.