Oprijwagens voor professioneel autotransport zijn er in diverse uitvoeringen:
ALGEMA FIT-ZEL levert de 1e drie varianten autotransporters in meerdere uitvoeringen en op vele merken.
Bij een versie met een schuifplateau is er, als lichte vrachtwagen, al snel een te laag laadvermogen om een brede inzet mogelijk te maken. Zeker met de moderne, steeds zwaardere auto’s. Dat model hebben we niet in ons leveringsgamma.
Wat zijn de mogelijkheden en verschillen eigenlijk?
Het woord zegt het al, de laadvloer van dit type „autoambulance” waarop de auto’s komen te staan is vast gemonteerd op het chassis. Al dan niet uitgevoerd met een dichte tussenvloer en achter de cabine een flyover. Een veel voorkomende autotransporter, die zeker in Nederland nog veel op B-rijbewijs gekocht wordt.
De voordelen:
De nadelen:
* = Op C-rijbewijs en afhankelijk van het basisvoertuig. Bij een B-rijbewijs versie komt u altijd laadvermogen te kort.
Lees hier meer over de mogelijkheden van deze opbouwvariant.
Een van de lichtste autotransporters op de markt, de Algema Fit-Zel Speeder 2 op basis van de Volkswagen Transporter T6.1 of de Ford Transit. Met een kantelbare laadvloer, gemonteerd op ons zeer stabiel, lichtgewicht, chassis, ontstaat een voertuig met een daadwerkelijk leeggewicht vanaf 2.100kg.*
De Speeder 2 is een autotransporter op B-rijbewijs (VW T6.1) óf C-rijbewijs (Ford Transit), maar altijd wel een met een officieel technisch draagvermogen van 4.710kg.
De voordelen:
De nadelen:
* = Ledig gewicht afhankelijk van gekozen basisvoertuig (handgeschakeld/automaat/opties) en uitrusting van de Speeder 2 ombouw.
Lees hier meer over de mogelijkheden van deze opbouwvariant.
Een geheel ander concept, bij de Blitzlader 2 wordt het originele chassis vrijwel direct achter de cabine verwijderd en vervangen door het lichtgewicht dubbelassig chassis van Algema Fit-Zel. Hiermee verandert een B-rijbewijs variant in een vrachtwagen, dus op C-rijbewijs, met een riant laadvermogen en een extreem snelle laad en los tijd.
De voordelen:
De nadelen:
* = Afhankelijk van het basisvoertuig.
Lees hier meer over de mogelijkheden van deze opbouwvariant.
Deze doorontwikkeling van de Blitzlader 2 combineert het beste uit 2 werelden. Ontworpen met een geheel nieuw, sterk maar lichtgewicht, knikbaar, chassis met daarin opgenomen de originele Iveco Daily achteras. Het resultaat, een laadvermogen tot maar liefst 3.900kg én ook nog eens volledig inzetbaar een aanhangwagen gewicht van 3.500kg door het onovertroffen treingewicht van maar liefst 10.500kg.
De voordelen:
De nadelen:
Lees hier meer over de mogelijkheden van deze opbouwvariant.